Susisiekite: info@jorus.lt | +370 608 74355 (I-V, 9-17 val.)
Nemokamas pristatymas Lietuvoje nuo 45 €.

Kanapių baltymai: kokia jų nauda ir kaip vartoti?

kanapiu baltymai

Pasigilinus į augalinių baltymų sritį, kanapių baltymai, išgauti iš kanapių sėklų, tampa galingu priedu, kuriame gausu būtinų maistinių medžiagų ir aminorūgščių. Šis nepsichoaktyvus kanapių darinys gali pasigirti įspūdingu mitybos atnaujinimu, kuriame yra skaidulų, vitaminų, mineralų ir omega riebalų rūgščių, kurios gali įvairiai pagerinti sveikatą – nuo raumenų funkcijos palaikymo iki širdies sveikatos ir virškinimo. Jo universalumas atsispindi be vargo: maišomas į rytinius kokteilius, skanėstus ar pikantiškus patiekalus ir būdai, padedantys suvokti ir mėgautis kanapių baltymų pranašumais, yra tokie pat įvairūs, kaip ir jo teikiama nauda, o tai žada holistinį požiūrį į gerą savijautą. Negana to, visada įdomu išbandyti kažką naujo, tad nedvejokite ir pasidomėkite!

Kas yra kanapių baltymai?

Tikriausiai jau esate girdėję apie kanapių arbatą arba kokį kitą šio augalinio produkto gaminį, tačiau kanapių baltymai gali būti rečiau nugirstama frazė. Šis baltymų variantas, gaunamas iš universalaus kanapių augalo sėklų, yra tvirtas ir daug maistinių medžiagų turintis maisto papildas, gerbiamas dėl neįprastos naudos sveikatai. Surenkamas iš sativa rūšies kanapių, šis produktas atskleidžia gausų pagrindinių maistinių medžiagų peizažą, ypač amino rūgščių, būtinų organizmo funkcijoms. Dėl savo sudėties jis yra visavertis baltymų šaltinis, todėl tampa išskirtiniu pasirinkimu augalinių baltymų srityje. Nepaisant siejimo su kanapių augalu, kanapių baltymai neturi protą veikiančio efekto, paprastai klaidingai priskiriamo kanapių produktų vartojimui, užtikrinant jų saugumą ir teisėtumą plačiai naudoti. Šis baltymų lobynas ne tik yra tvirtas maisto papildas, bet ir holistinės gerovės šaltinis, skatinantis visapusišką požiūrį į maitinimą ir gyvybingumą. Negana to, šie augaliniai baltymai puikai tiks veganams ir žaliavalgiams, vengiantiems gyvulinės kilmės baltymų. 

Kanapių baltymų nauda

Kanapių baltymai, gauti iš įvairialypio kanapių augalo sėklų, gali pasigirti įspūdingu naudos sveikatai sąrašu, todėl tampa vertingu mitybos priedu. Šiame supermaiste yra ne tik visaverčio baltymų šaltinio, bet ir visų devynių būtinų amino rūgščių, reikalingų raumenų atstatymui ir augimui, kaip ir daug kitų maistinių medžiagų. Čia gausu ląstelienos, vitaminų, mineralų ir subalansuoto omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių santykio, todėl puikiai pasitarnauja siekiant sveikesnės mitybos. Didelis ląstelienos kiekis padeda palaikyti virškinimą, normalizuoti žarnyno veiklą, o omega riebalų rūgštys gali prisidėti prie širdies sveikatos ir padėti sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Be to, vitaminas E, magnis ir cinkas stiprina organizmo apsaugines funkcijas ir gerina bendrą savijautą, o galimos priešuždegiminės savybės gali sumažinti diskomfortą ir skatinti bendrą sąnarių sveikatą. Darosi aišku, kad kanapių baltymų vartojimas nėra vien tik baltymų poreikio patenkinimas – kalbama apie visapusišką mitybos sąjungininką, kuris palaiko gyvybingumą ir gerovę iš vidaus.

Kaip vartoti?

Kanapių baltymų įtraukimas į savo kasdienybę atveria platų kulinarinių galimybių pasaulį, siūlantį universalų priedą prie įvairių patiekalų. Vienas paprastas būdas – porciją kanapių baltymų miltelių įmaišyti į rytinį kokteilį arba glotnutį po treniruotės ir taip sklandžiai padidinti jo maistinę vertę. Taip pat galite įberti šių baltymų į jogurtą ar avižinius dribsnius, kad gautumėte papildomų maistinių medžiagų. Kulinarijos entuziastams kanapių baltymų miltelių pridėjimas į naminius kepinius, pavyzdžiui, bandeles, duoną ar blynus, sukuria sveiką tradicinių receptų variantą. Nebijokite eksperimentuoti ir kurkite savo baltymų batonėlius ar energijos rutuliukus, maišydami kanapių baltymus su riešutais, sėklomis ar džiovintais vaisiais, kad galėtumėte patogiai ir maistingai užkąsti kelyje ar belaukiant pietų biure. Jei mėgstate saldesnius užkandžius, rinkitės baltymus su skoniu, pavyzdžiui, avietėmis, juodaisiais serbentais ar ananasais. Pasinaudokite šio produkto universalumu įtraukdami jį į sriubas, troškinius ar augalinius mėsainius, kad jūsų maiste atsirastų papildomas baltymų kiekis. Be to, eksperimentuodami su pikantiškais padažais ar užpilais, maišydami kanapių baltymus su žolelėmis, prieskoniais ir sveikaisiais riebalais, galite pagerinti salotų ar daržovinių patiekalų maistinę vertę ir skonį. Kanapių baltymų pritaikomumas puikiai papildo daugybę patiekalų ir žada skanų bei maistingų medžiagų kupiną kulinarinį nuotykį. Rekomenduojama vartoti po 2-4 valgomuosius šaukštus per dieną. Atminkite, kad vartojant tokį supermaistą visada svarbu subalansuota mityba bei sveikas gyvenimo būdas.

Informacija apie galimą kanapių baltymų naudą sveikatai parengta remiantis šiuo šaltiniu: https://www.healthline.com/nutrition/6-health-benefits-of-hemp-seeds